
Άλσος Νέας Φιλαδέλφειας: Νέες αντιδράσεις για τους θανάτους ζώων κατά τον καθαρισμό – Η ΝΕΜΕΣΙΣ ζητά απαντήσεις
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τις εργασίες καθαρισμού στο Άλσος Νέας Φιλαδέλφειας, μετά τις καταγγελίες για θανάτωση και τραυματισμό ζώων από τη χρήση καταστροφέα βλάστησης. Το θέμα ανέδειξαν δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης και πολίτες, ενώ κατατέθηκαν και μηνύσεις στο τοπικό αστυνομικό τμήμα.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες που ξεκίνησαν από τις 9 Μαϊου 2026, κατά τη διάρκεια των εργασιών εντοπίστηκαν νεκρές χελώνες, ερπετά και άλλα ζώα. Ο δημοτικός σύμβουλος Ηλίας Τάφας προχώρησε σε επίσημη καταγγελία, προσκομίζοντας μεταξύ άλλων και κτηνιατρική γνωμάτευση της ΑΝΙΜΑ για χελώνα που βρέθηκε νεκρή, η οποία κατέληγε σε συμπέρασμα περί βαρύτατων τραυμάτων από ισχυρή μηχανική σύνθλιψη.
Από την πλευρά της, η δημοτική αρχή υποστηρίζει ότι οι εργασίες καθαρισμού στο Άλσος πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της αντιπυρικής προστασίας, με όλες τις προβλεπόμενες άδειες και υπό την εποπτεία των αρμόδιων υπηρεσιών. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Δήμου, πριν από τη διέλευση των μηχανημάτων γινόταν απομάκρυνση ζώων από τα σημεία παρέμβασης, με τη συνδρομή εθελοντών και φιλοζωικών φορέων, ενώ τα περιστατικά που καταγγέλλεται χαρακτηρίζονται ως μεμονωμένο και χωρίς πρόθεση πρόκλησης βλάβης στην πανίδα. Ωστόσο, οι εξηγήσεις αυτές δεν φαίνεται να έχουν πείσει σημαντική μερίδα πολιτών και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων κατοίκων, οι οποίοι αμφισβητούν τόσο την αποτελεσματικότητα των μέτρων προστασίας όσο και την ακρίβεια των στοιχείων που παρουσιάστηκαν μέσω ανακοινώσεων του Δήμου και δημοσιεύσεων υποστηρικτών της διοίκησης. Όπως υποστηρίζουν, το φωτογραφικό υλικό που δόθηκε στη δημοσιότητα δεν απαντά στα ερωτήματα που έχουν τεθεί για τις συνθήκες υπό τις οποίες σημειώθηκαν οι καταγγελλόμενοι θάνατοι ζώων και ζητούν πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης.
Η υπόθεση παραμένει στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης, με φιλοζωικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις να ζητούν διαφάνεια και λογοδοσία. Με νέα ανάρτησή της το απόγευμα της 21ης Ιουνίου, η Πανελλήνια Ομοσπονδία ΝΕΜΕΣΙΣ επανήλθε στο θέμα, δημοσιοποιώντας αφίσα με το σύνθημα «Άλσος Νέας Φιλαδέλφειας: Ζητούνται απαντήσεις» και τονίζοντας ότι «η προστασία της φύσης περιλαμβάνει και τα ζώα που ζουν μέσα σε αυτήν». Η Ομοσπονδία καταγγέλλει ότι «σκοτώνουν την πανίδα στο Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας» και ζητά να διερευνηθούν πλήρως τα περιστατικά και να αποδοθούν ευθύνες όπου αυτές προκύπτουν.





