Αθήνα, δεκαετία του ’50. Η γέφυρα του ηλεκτρικού, στον σταθμό των Άνω Πατησίων, ενώ την διασχίζει τραίνο με τα παλιά ξύλινα βαγόνια. Κάτω από την γέφυρα, στην οδό Χαλκίδος, διακρίνεται στρατιωτικό όχημα και λεωφορείο.
Ο σταθμός Άνω Πατήσια είναι σταθμός του ηλεκτρικου της Αθήνας, επί της γραμμής 1, στη χιλιομετρική θέση 15,269 από το σταθμό Πειραιά. Βρίσκεται στην Αθήνα και πήρε το όνομά του από τη συνοικία των Άνω Πατησίων, την οποία εξυπηρετεί. Εγκαινιάστηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1956 (την ίδια μέρα με τους σταθμούς Άγιος Νικόλαος και Κάτω Πατήσια) και η σημερινή του μορφή εγκαινιάστηκε στις 30 Δεκεμβρίου 2003, καθώς τότε ανακαινίστηκαν (σταδιακά, το 2003 – 2004) όλοι οι σταθμοί της γραμμής 1 εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Είναι υπέργειος, τύπου γέφυρας, και διαθέτει δύο πλευρικές αποβάθρες και γραμμή εναπόθεσης αμαξοστοιχιών. Ο σταθμός Άνω Πατησίων υπήρξε για 1 μήνα, από τα εγκαίνιά του μέχρι την επέκταση του δικτύου προς τη Νέα Ιωνία, που εγκαινιάστηκε στις 13 Μαρτίου 1956, ο προς βορράν τερματικός σταθμός της γραμμής. Κατά καιρούς δρομολογούνται τις ώρες αιχμής τοπικά δρομολόγια μεταξύ Άνω Πατησίων και του σταθμού Θησείο, καθώς και μεταξύ Άνω Πατησίων και του σταθμού Ταύρος – Ελευθέριος Βενιζέλος.
Από το 1956 και μέχρι το 2002, ο σταθμός Άνω Πατήσια αναφερόταν σε ορισμένες ενδείξεις, καθώς και στον ίδιο τον σταθμό, με την ονομασία Πατήσια – Αγία Βαρβάρα, λαμβάνοντας τη δεύτερη ονομασία του από τον γειτονικό Ιερό Ναό της Αγίας Βαρβάρας. Επίσης, σε άλλες ενδείξεις ο σταθμός αναφερόταν με την ονομασία Πατήσια σκέτο, θεωρούμενος ως ο κεντρικός σταθμός για την περιοχή των Πατησίων, σε αντίθεση με τον σταθμό των Κάτω Πατησίων. Η ονομασία του σταθμού επανήλθε στη μορφή Άνω Πατήσια κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής του την περίοδο 2002 – 2003.
Ο σταθμός Άνω Πατήσια κατασκευάστηκε στη θέση παλαιότερου σταθμού των Σιδηροδρόμων Αττικής με το ίδιο όνομα, ενώ το 1925 στη μελέτη ανάπτυξης μετρό του Βερδελή, εμφανιζόταν με την ονομασία Αλυσίδα. Μελλοντικά ο σταθμός θα ανταποκρίνεται με την γραμμή τραμ, που θα έρχεται από Σύνταγμα και Πλατεία Αιγύπτου, μέσω της οδού Πατησίων, όπως συνέβαινε από το 1882 μέχρι το 1953 με την παλαιά γραμμή τραμ 3 Πατησίων.