Θα μισθώσει οχήματα ο δήμος σε εργολάβο;

132

Με την δυνατότητα που παρέχεται στο δήμο να μισθώνει τα οχήματά του σε εργολάβο, στον οποίο έχει αναθέσει συγκεκριμένο έργο (βλέπε καθαριότητα, πράσινο, φωτισμός κ.α.), ανοίγει μια ακόμη πόρτα για την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του δήμου.

Η δυνατότητα αυτή παρέχεται στους ΟΤΑ με το άρθρο 7 του νόμου 5058/23.10.2023 με την αιτιολογία των ελλείψεων προσωπικού και αφορμή την ανάγκη ενσωμάτωσης Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τον εξ ορθολογισμό διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

Στην αιτιολογική έκθεση του νόμου αναφέρονται τα εξής:

“Οι μη μεταφορικές επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες μη μεταφορείς που ασκούν επιχείρηση
ή επάγγελμα στην Ελλάδα μπορούν να μισθώνουν, υπό την επιφύλαξη του ενωσιακού
δικαίου, φορτηγά οχήματα των δήμων, καθώς και των ανωνύμων εταιρειών και
επιχειρήσεων αυτών. Το φορτηγό όχημα που μισθώνεται πρέπει να είναι κατάλληλο για την
εξυπηρέτηση του μεταφορικού έργου του μισθωτή. Τα φορτηγά οχήματα χρησιμοποιούνται
αποκλειστικά για την εκτέλεση έργου που έχει αναθέσει ο εκμισθωτής στον μισθωτή, εφόσον
η μίσθωση του οχήματος, οι όροι της μίσθωσης, καθώς και το ύψος του μισθώματος
προβλέπονται στους όρους ανάθεσης του έργο”.

Στην ουσία ο δήμος θα δανείζεται προσωπικό από τον εργολάβο, μέσω μιας σύμβασης ανάθεσης έργου, η οποία θα εκτελείται με οχήματα του δήμου και προσωπικό του εργολάβου,  κατά παρέκκλιση κάθε διαδικασίας ΑΣΕΠ που εξασφάλιζε μια ελάχιστη διαφάνεια, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα για αλόγιστες ρουσφετολογικές προσλήψεις. Ταυτόχρονα παρέχεται η δυνατότητα σε μη μεταφορικές εταιρείες να παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς!

Θα αναμένουμε τη νέα διοίκηση του Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας Ν. Χαλκηδόνας να ξεκαθαρίσει τη θέση της, αν δηλαδή θα εφαρμόσει τις διατάξεις αυτές με τα προαναφερθέντα, συνοπτικά, αποτελέσματα.