Διευκρινήσεις και αντίλογος για την παράλληλη ονομασία οδού στη Νέα Φιλαδέλφεια

34

Προς αποφυγή παρεξηγήσεως σχετικά με την οδοσήμανση της οδού Βρυούλων-Βουρλών στο ∆ήµο Ν.Φιλαδέλφειας-Ν.Χαλκηδόνος,η Ένωση Βουρλιωτών Μ.Ασίας διευκρινίζει τα εξής:
1ον….Η Ένωση Βουρλιωτών Μ.Ασίας (ΕΒΜΑ) είναι πολιτιστικός-μικρασιατικός σύλλογος που εκπροσωπεί τα Βουρλα και ΜΟΝΟ τα Βουρλά. Έχει μέλη σε όλη την Ελλάδα,αλλά και το εξωτερικό.
2ον….Το θέμα Βρύουλα ή Βουρλά απασχολεί την ΕΒΜΑ από ιδρύσεώς της και από το 2016 ζήτησε από δήμους με έντονο μικρασιατικό στοιχείο,μεταξύ των οποίων και της Ν.Φιλαδέλφειας-Ν.Χαλκηδόνος (ΝΦΝΧ),την υιοθέτηση παράλληλης ονομασίας της οδού.
Πράγματι από το Δεκέμβριο του 2016,ο Δήμος ΝΦΝΧ αποφάσισε την παράλληλη ονοµασία της οδού,όπως φαίνεται στο παρακάτω απόσπασμα.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από τα Πρακτικά της από 21.12.2016 τακτικής Συνεδρίασης Νο. 24/2016 του ∆.Σ. του ∆ήµου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνος, στην
οποία ψηφίστηκε το παρακάτω θέµα:
ΘΕΜΑ: «Υποβολή πρότασης στην Επιτροπή του άρθρου 8 του ∆.& Κ. Κώδικα για την παράλληλη ονομασία της οδού Βρυούλων, ∆ηµ. Ενότητας Ν.Φιλ/φειας, µε «οδό Βουρλών», βάσει της αριθ. 63/2016 απόφασης διατύπωσης γνώµης του Συµβουλίου ∆ηµ. Κοινότητας Ν. Φιλ/φειας».
κλπ………..κλπ…………κλπ…………
Το ∆.Σ. αφού έλαβε υπόψη του την υποβληθείσα εισήγηση, ως
τροποποιήθηκε, τα στοιχεία του σχετικού φακέλου και :
• Τις διατάξεις του άρθρου 65 παρ. 1 του Ν. 3852/10 («Καλλικράτης»)
• Τις διατάξεις του άρθρου 8 του Ν. 3463/2006
• Την αριθ. 63/2016 απόφαση του Συµβουλίου ∆ηµ. Κοινότητας Ν. Φιλ/φειας
• Την αριθ. πρωτ. 23021/23-11-2016 επιστολή της Ένωσης Βουρλιωτών Μικράς Ασίας και έπειτα από διαλογική συζήτηση
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ
(21 ΥΠΕΡ- 1 ΚΑΤΑ)
Εγκρίνει την υποβολή πρότασης προς την Επιτροπή του άρθρου 8 του ∆.& Κ.
Κώδικα (Ν. 3463/06) για την παροχή σύµφωνης γνώµης για την παράλληλη ονοµασία της οδού Βρυούλων, ∆ηµ. Ενότητας Ν.Φιλ/φειας, ήτοι µε την τοποθέτηση παράλληλα µε την οδοσήµανση «Οδός Βρυούλων» και οδοσήµανσης «Οδός Βουρλών», µε πεζά
ψηφία (προς αποφυγή τυχόν εξ αγνοίας παρατονισµού της οδού), σύµφωνα και µε το σχετικό έγγραφο της Ένωσης Βουρλιωτών Μικράς Ασίας.
Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθµό 277/2016.
Αφού συντάχθηκε το παρόν πρακτικό, υπογράφεται όπως ακολουθεί.
3ον….α)Η ΕΒΜΑ ποτέ δε θεώρησε,ούτε υπαινίχθηκε αποκλειστικότητα λεβεντιάς ή νοικοκυροσύνης των προγόνων μας,απλά ασχολούμενη με τα του οίκου της το ανέφερε.Σαφέστατα αμφότερες οι αρετές ήσαν προνόμιο όλων των Μικρασιατών.
………….β)Ούτε επίσης πως η πλειονότητα των προσφύγων που εγκαταστάθηκαν στη Ν.Φιλαδέλφεια και Ν.Χαλκηδόνα μετά την Καταστροφή ήσαν Βουρλιώτες.Απλά ήσαν και Βουρλιώτες,
4ον…Τέλος θα πρέπει να επισημανθεί ότι η πινακίδα έγινε με πρόταση και έξοδα της ΕΒΜΑ,ο δε Δήμαρχος παρουσία του πατρός Χρήστου Αμπατζόγλου και των λοιπών παρισταμένων στη σύντομη ομιλία του τόνισε πως στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι η τοποθέτηση αναλόγων πινακίδων και σε άλλες οδούς του δήμου.
5ον….Ευχή και πρόταση της ΕΒΜΑ είναι να επικεντρωθούμε σε αυτά που μας ενώνουν,είναι άλλωστε τόσα πολλά και σύντομα να δούμε και άλλες τέτοιες πινακίδες να κοσμούν τον Δήμο Ν.Φιλαδέλφειας-Ν.Χαλκηδόνος .
 
O Χρήστος Τριανταφύλλου- πρόεδρος του Συνδέσμου Μικρασιατών έκανε τη σχετική αναρτηση στο Φ/Β
Όπως φαίνεται, θα πρέπει ως πρόεδρος του Συνδέσμου Μικρασιατών Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας να ενημερώσω την Δημοτική Αρχή της Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας και τον Δήμαρχο Γιάννη Βούρο, επειδή μάλλον δεν το γνωρίζουν, ότι στη πόλη, κατά την Ιστορία και τις στατιστικές, δεν εγκαταστάθηκαν πρόσφυγες μόνο από τα Βουρλά της Μικράς Ασίας. Εγκαταστάθηκαν από τη Σμύρνη, τη Καισάρεια, το Ικόνιο, τη Προύσα, τη Μάδυτο, τη Φιλαδέλφεια και από άλλες περιοχές της Μικράς Ασίας, αλλά και ένας μεγάλος αριθμός Κωνσταντινουπολιτών. Επίσης να τους ενημερώσω ότι ξακουστή σε όλη την Ανατολή— και όχι μόνο— ήταν η νοικοκυροσύνη και η τάξη που είχαν στα σπίτια τους όλες οι γυναίκες, αλλά και οι άνδρες, που προερχόντουσαν από οποιοδήποτε μέρος της Μικράς Ασίας. Ακόμη ότι η λεβεντιά των ανδρών δεν προερχόταν μόνο από ένα μέρος της Μικράς Ασίας αλλά από όλη τη Μικρά Ασία με δεδομένο ότι μικρασιάτες άνδρες είχαν λάβει μέρος σε απελευθερωτικούς αγώνες του έθνους από όλη την επικράτεια της Μικράς Ασίας. Επίσης να ενημερώσω ιστορικά μνημεία υπάρχουν σε όλη την επικράτεια της Μικράς Ασίας.
Συνεπώς δεν καταλαβαίνω τον διαχωρισμό των προσφύγων της Μικράς Ασίας που γίνεται στη πόλη μας από τον Δήμαρχο Γιάννη Βούρο και από σύλλογο που δεν έχει καμία σχέση με την Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα.
Αναρωτιέμαι δε, τι λόγο είχε ο Δήμαρχος να μην απευθυνθεί και στον τοπικό ιστορικό Σύνδεσμο Μικρασιατών, έστω να ρωτήσει την γνώμη του για αυτήν την ενέργεια εντυπωσιασμού, που επιχείρησε. Είχε τόσο μεγάλη ανάγκη τις φωτογραφίες ή υπάρχει και κάποιος άλλος λόγος;
Μήπως νομίζει πως η Μικρά Ασία είναι μόνο μία συγκεκριμένη πόλη; Γιατί δεν διανοείται κανείς πως το κάνει για να αλλάξει την Ιστορία της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας. Αν μη τι άλλο δεν μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο.
Παρεμπιπτόντως να τον ενημερώσω επίσης, ότι η γιαγιά Φιλιώ Χαϊδεμένου, την οποία συνεχώς αναφέρει κάθε φορά που θέλει να μιλήσει για θέματα Μικράς Ασίας, ήταν εκείνη που ίδρυσε τον Σύνδεσμο Μικρασιατών μαζί με άλλα τριάντα ιδρυτικά μέλη προερχόμενα από διάφορες περιοχές της Μικράς Ασίας. Μπορεί η ίδια να είχε καταγωγή από τα Βουρλά, ποτέ όμως δεν της πέρασε από το μυαλό να διασπάσει τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας. Το βασικό της μέλημα ήταν να κάνει ότι μπορεί για να μην ξεχαστεί ποτέ η Μικρά Ασία, ο ελληνισμός της και ο ιδιαίτερος πολιτισμός της. Για αυτό και ο τίτλος του Συνδέσμου Μικρασιατών.
Τελειώνοντας για την ώρα, γιατί θα ακολουθήσει και άλλη αναλυτική επιστολή, θα ήθελα να κάνω κάποιες ερωτήσεις στον Δήμαρχο Γιάννη Βούρο.
1. Θα τον ενοχλούσε αν ο Σύνδεσμος Μικρασιατών προέβαινε σε ενέργειες που θα ζητούσε να έμπαιναν και άλλες πινακίδες στη πόλη με την ιστορία πόλεων και χωριών της Μικράς Ασίας; Το βλέπει σωστό ο ίδιος να γίνει διαχωρισμός της ιστορίας του Μικρασιατικού Ελληνισμού;
2. Πως θα φαινόταν στον Δήμαρχο Γιάννη Βούρο ο τοπικός επίσημος Σύνδεσμος Μικρασιατών της πόλης να τον παράκαμπτε και να ενεργούσε με οδηγίες Δημάρχων άλλης περιοχής;
3. Ποιο είναι το σκεπτικό του Δημάρχου Γιάννη Βούρου να συνεργάζεται και να προβάλει συλλόγους που δεν ανήκουν στη πόλη μας; Αδιαφορεί για τους φορείς της πόλης μας ή μήπως δεν τους εκτιμά;