Έκλεισαν το κατάστημα των ΕΛΤΑ στη Νέα Φιλαδέλφεια ως «ζημιογόνο», ενώ το 2024 είχε κέρδη 136.070 ευρώ – Κυβερνητικό… σαμποτάζ στα ΕΛΤΑ

Παρότι το Δημοτικό Συμβούλιο έλαβε ομόφωνη απόφαση υπέρ της παραμονής των ΕΛΤΑ στην πόλη,  η στάση του δημάρχου Γιάννη Τομπούλογλου εμφανίζεται διφορούμενη. Δηλώνει αντίθετος στο κλείσιμο του καταστήματος, αλλά  προτείνει τη μεταφορά του Κέντρου Διαλογής της οδού Σοφούλη στην οδό Δεκελείας. Έτσι δημιουργείται εύλογο ερώτημα. Θα επιμείνει στη δική του πρόταση που στην ουσία αποδέχεται το κλείσιμο ή θα υλοποιήσει την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου;

19

Ως «ζημιογόνο» παρουσιάστηκε και τελικά μπήκε στο κύμα των λουκέτων το κατάστημα των ΕΛΤΑ στη Νέα Φιλαδέλφεια, την ώρα που τα επίσημα οικονομικά στοιχεία του 2024 αποκαλύπτουν μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το κατάστημα ΕΛΤΑ Νέας Φιλαδέλφειας κατέγραψε συνολικά έσοδα 187.484 ευρώ, με έξοδα μόλις 51.414 ευρώ, πετυχαίνοντας καθαρά κέρδη 136.070 ευρώ μέσα στο 2024. Παρ’ όλα αυτά, εντάχθηκε στη λίστα των καταστημάτων που η διοίκηση των ΕΛΤΑ –με την κάλυψη και τις ευλογίες της κυβέρνησης– έσπευσε να κλείσει, βαφτίζοντάς το «μη βιώσιμο».

Το παράδειγμα της Νέας Φιλαδέλφειας δεν είναι μεμονωμένο είναι βέβαια ιδιαίτερο διότι στεγαζόταν σε ιδιόκτητο κτίριο. Όπως έχει ήδη αποκαλυφθεί, 44 καταστήματα που έκλεισαν μέσα στο 2024 παρήγαγαν συνολικά κέρδη περίπου 6 εκατ. ευρώ, με έσοδα που ξεπερνούσαν τα 10 εκατ. ευρώ. Αντί δηλαδή να στηριχθούν τα αποδοτικά σημεία του δικτύου, η διοίκηση των ΕΛΤΑ επέλεξε να τραβήξει το χαλί κάτω από τα πόδια της ίδιας της εταιρείας.

Η εικόνα γίνεται ακόμη πιο προβληματική αν λάβει κανείς υπόψη ότι μεγάλο μέρος των καταστημάτων που έκλεισαν –όπως και αυτό της Νέας Φιλαδέλφειας– λειτουργούσαν με χαμηλά λειτουργικά κόστη και εξυπηρετούσαν πυκνοκατοικημένες περιοχές με αυξημένη ζήτηση. Με καθαρά οικονομικά κριτήρια, τέτοια καταστήματα όχι μόνο δεν θα έπρεπε να κλείνουν, αλλά να αποτελούν τον κορμό ενός σχεδίου εξυγίανσης και ανάπτυξης.

Παρότι το Δημοτικό Συμβούλιο έλαβε ομόφωνη απόφαση υπέρ της παραμονής των ΕΛΤΑ στην πόλη,  η στάση του δημάρχου Γιάννη Τομπούλογλου εμφανίζεται διφορούμενη. Δηλώνει αντίθετος στο κλείσιμο του καταστήματος, αλλά  προτείνει τη μεταφορά του Κέντρου Διαλογής της οδού Σοφούλη στην οδό Δεκελείας. Έτσι δημιουργείται εύλογο ερώτημα. Θα επιμείνει στη δική του πρόταση που στην ουσία αποδέχεται το κλείσιμο ή θα υλοποιήσει την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου;

Όλα δείχνουν ότι το πραγματικό κριτήριο δεν ήταν τα οικονομικά μεγέθη, αλλά άλλες σκοπιμότητες: η απαλλαγή από συμβάσεις έργου, η συρρίκνωση του δικτύου χωρίς προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και η δημιουργία χώρου για τον ανταγωνισμό στις τοπικές αγορές. Διαφορετικά, πώς εξηγείται ότι κερδοφόρα καταστήματα, όπως αυτό της Νέας Φιλαδέλφειας, παρουσιάζονται ως βαρίδια;

Το λουκέτο στη Νέα Φιλαδέλφεια δεν στερεί μόνο έσοδα από τα ΕΛΤΑ. Στερεί και μια βασική δημόσια υπηρεσία από χιλιάδες κατοίκους, ηλικιωμένους και επαγγελματίες της περιοχής, που πλέον θα αναγκάζονται να μετακινούνται σε άλλες περιοχές για απλές ταχυδρομικές συναλλαγές.

Όταν ένα κατάστημα με κέρδη 136.070 ευρώ χαρακτηρίζεται ζημιογόνο, τότε το πρόβλημα δεν είναι λογιστικό. Είναι πολιτικό. Και η περίπτωση των ΕΛΤΑ Νέας Φιλαδέλφειας αποτελεί ακόμη ένα ισχυρό στοιχείο ότι κάτι βαθιά σαθρό συμβαίνει στη διαχείριση ενός δημόσιου οργανισμού που, αντί να στηρίζεται στα δυνατά του σημεία, οδηγείται μεθοδικά σε αποδόμηση.

ΠΗΓΗ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
08.12.25 | 16:23
Γιάννης Μπαζαίος