Αντιδράσεις για τη δήλωση Κυρανάκη: «Το τρόλεϊ είναι λύση – όχι πρόβλημα» λένε οι εργαζόμενοι στην ΟΣΥ ΑΕ

3

*

Σοβαρές αντιδράσεις προκάλεσε η δήλωση του Υφυπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη περί απόσυρσης των τρόλεϊ μέχρι το τέλος του 2025, με αιχμή ότι «το δίκτυο καλωδίων καταναλώνει ρεύμα ακόμη και όταν δεν κινούνται τρόλεϊ». Το Σωματείο Εργαζομένων ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) έδωσε άμεση απάντηση, υπερασπιζόμενο το δίκτυο των τρόλεϊ ως ενεργειακά ευφυές και περιβαλλοντικά χρήσιμο, κατηγορώντας τον Υφυπουργό για παραπλανητική παρουσίαση των δεδομένων.

Στην ανακοίνωσή του, το Σωματείο αποκαθιστά τα τεχνικά και περιβαλλοντικά δεδομένα, επισημαίνοντας ότι η κατανάλωση ενέργειας όταν τα τρόλεϊ δεν κινούνται είναι αμελητέα και αφορά μόνο βασικές υποδομές, όπως οι υποσταθμοί, οι οποίοι μάλιστα μπορούν να αναβαθμιστούν. Υπενθυμίζει ότι το δίκτυο τρόλεϊ είναι μηδενικών ρύπων και συμβάλλει στην αποσυμφόρηση και τη μείωση της ρύπανσης σε πόλεις όπως η Αθήνα.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην τεχνολογία **In Motion Charging**, που καθιστά τα σύγχρονα τρόλεϊ πιο αποδοτικά από τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ενώ η απαξίωσή τους – τονίζει το Σωματείο – θα οδηγήσει σε σπατάλη πόρων και ενεργειακή οπισθοδρόμηση.

Το Σωματείο καλεί τον κ. Κυρανάκη να παρουσιάσει στοιχεία για τους ισχυρισμούς του, ζητά σεβασμό στην τεχνογνωσία των εργαζομένων και καλεί τα ΜΜΕ να ενημερώσουν με αντικειμενικότητα. «Το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών δεν χτίζεται με δηλώσεις εντυπωσιασμού», τονίζει το ΔΣ, υπογραμμίζοντας ότι το τρόλεϊ είναι μέσο τεχνολογικά ώριμο, περιβαλλοντικά καθαρό και δημοσιονομικά συμφέρον.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Απάντηση στην παραπλανητική δήλωση του Υφυπουργού Μεταφορών

 Το δίκτυο τρόλεϊ δεν είναι ενεργοβόρο. Είναι ενεργειακά ευφυές.
Με αφορμή τη δημόσια τοποθέτηση του Υφυπουργού Μεταφορών κ. Κωνσταντίνου Κυρανάκη, όπου αναφέρθηκε ότι «το δίκτυο καλωδίων καταναλώνει ρεύμα ακόμη και όταν δεν κινούνται τρόλεϊ», οι Εργαζόμενοι στα Τρόλεϊ οφείλουν να αποκαταστήσουν την αλήθεια και να υπερασπιστούν την τεχνολογική, ενεργειακή και περιβαλλοντική αξία του μέσου.

 Τεχνική και περιβαλλοντική αποκατάσταση
· Η κατανάλωση ενέργειας όταν δεν κινούνται τρόλεϊ είναι ελάχιστη και αφορά κυρίως την υποστηρικτική λειτουργία των υποσταθμών.

· Οι υποσταθμοί μπορούν να βελτιστοποιηθούν με σύγχρονες τεχνολογίες, μειώνοντας περαιτέρω την κατανάλωση.

· Το δίκτυο αποτελεί υποδομή μηδενικών ρύπων και όχι αιτία σπατάλης ενέργειας.

· Η αναφορά σε «αισθητική επιβάρυνση» είναι προσχηματική — η πραγματική επιβάρυνση είναι η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η ατμοσφαιρική ρύπανση από τα συμβατικά οχήματα.

 Το τρόλεϊ είναι λύση — όχι πρόβλημα
· Το τρόλεϊ με τεχνολογία In Motion Charging συνδυάζει αστική μετακίνηση και αειφορία.

· Δεν απαιτεί σταθμούς φόρτισης και έχει διπλάσιο κύκλο ζωής σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας.

· Η απαξίωσή του οδηγεί σε πραγματική ενεργειακή και δημοσιονομική σπατάλη.

 Το Σωματείο καλεί:
· Τον κ. Κυρανάκη να προσκομίσει τεκμηριωμένα στοιχεία για την ενεργειακή κατανάλωση.

· Την πολιτική ηγεσία να σεβαστεί την τεχνογνωσία των εργαζομένων.

· Τη δημόσια διοίκηση να αξιολογήσει τεκμηριωμένες εναλλακτικές λύσεις.

· Τα ΜΜΕ να ενημερώσουν αντικειμενικά για τις τεχνικές και οικονομικές παραμέτρους.

 Το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών χτίζεται με στρατηγική
Το τρόλεϊ είναι τεχνολογικά ώριμο, περιβαλλοντικά καθαρό και δημοσιονομικά συνετό. Η ανάπτυξη των συγκοινωνιών απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό, διαφάνεια και σεβασμό στους πολίτες — όχι πρόχειρες και παραπλανητικές δηλώσεις.

το ΔΣ 

 
 
 
 
https://dekeleias.gr/2025/07/27/trolei-stin-athina-anamesa-se-diakiryxeis-kai-ekkremotites-i-poli-choris-schedio-ti-tha-ginei-me-tis-grammes-3-6-sti-nea-filadelfeia/