Τρόλεϊ στην Αθήνα: Ανάμεσα σε διακηρύξεις και εκκρεμότητες – Η πόλη χωρίς σχέδιο; – Τι θα γίνει με τις γραμμές 3 & 6 στη Νέα Φιλαδέλφεια;

Σε αποκλεισμό θα οδηγηθεί η συνοικία Απομάχων στη Ν. Φιλαδέλφεια με την πιθανολογούμενη κατάργηση της γραμμής 6 . Οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια και η συχνότητα αυτών είναι χαρακτηριστικές με τα παράπονα των κατοίκων δικαιολογημένα. Αν η κατάργηση δεν γίνει με ταυτόχρονη εφαρμογή εναλλακτικών λύσεων το πρόβλημα θα είναι τεράστιο Το ίδιο ισχύει και για την γραμμή 3 που κάνει τέρμα στην Αγ. Τριάδα (Γηπ. ΑΕΚ)

64

 

Νέες εξαγγελίες και αντιφάσεις

Τις τελευταίες ημέρες, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης αναγγέλλει τη σταδιακή κατάργηση των τρόλεϊ στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά, εντός του 2025, αρχής γενομένης από την αποξήλωση των εναέριων καλωδίων (“K”). Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατάργηση θα γίνει σε δύο φάσεις, με κριτήρια την παλαιότητα του οχήματος και την αναβάθμιση του αστικού χώρου — οι δημοφιλέστερες γραμμές θα αντικατασταθούν με ηλεκτρικά λεωφορεία (Καθημερινή+1NewsIT+1)

Παρά ταύτα, το Υπουργείο Μεταφορών — μέσω δηλώσεων προς το News24/7 — διαψεύδει πως υπάρχει οριστικό πλάνο και δεν επιβεβαιώνει άμεση απόσυρση εντός του 2025. Επισημαίνεται ότι δεν έχει ξεκινήσει κάποιος διαγωνισμός για την προμήθεια των προαναφερθέντων 100 νέων τρόλεϊ, παρά τις παλαιότερες εξαγγελίες από ΟΣΥ (News 24/7)

Η εικόνα “στα χαρτιά” και στο δρόμο

Ως τώρα, στο τραπέζι υπήρχαν σχέδια για την προμήθεια σύγχρονων τρόλεϊ τεχνολογίας “in motion charging”, καθώς και βαριά συντήρηση του δικτύου. Τα σενάρια αυτά φαίνεται να αντικρούονται πλέον από την πολιτική επιλογή προς κατάργηση, οδηγώντας σε αξιοπιστία 180° (Athens Transport)

Ταυτόχρονα, ΟΣΥ και ΟΑΣΑ φέρεται να υποστηρίζουν τις επιλογές τους με εξειδικευμένες μελέτες που δεν έχουν δημοσιοποιηθεί — οι οποίες, μέχρι στιγμής, δεν έχουν κοινοποιηθεί ούτε στο επιβατικό κοινό, ούτε στους εργαζόμενους (News 24/7).

Γραμμές 3 & 6

Σε αποκλεισμό θα οδηγηθεί η συνοικία Απομάχων στη Ν. Φιλαδέλφεια με την πιθανολογούμενη κατάργηση της γραμμής 6 . Οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια και η συχνότητα αυτών είναι χαρακτηριστικές με τα παράπονα των κατοίκων δικαιολογημένα. Αν η κατάργηση δεν γίνει με ταυτόχρονη εφαρμογή εναλλακτικών λύσεων το πρόβλημα θα είναι τεράστιο Το ίδιο ισχύει και για την γραμμή 3 που κάνει τέρμα στην Αγ. Τριάδα (Γηπ. ΑΕΚ)

 

Τελικά παρά τις προσπάθειες να παρουσιαστεί μια στιβαρή πολιτική αλλαγή, οι αντιφάσεις και η υπάρχουσα αοριστία του σχεδίου δημιουργούν μεγάλη ανησυχία. Αν από τη μία ανακοινώνεται ότι τα τρόλεϊ «θα αποσυρθούν εντός του 2025», και παράλληλα «δεν υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα» και τα έργα εξαρτώνται από την απόκτηση λεωφορείων, τότε ανοίγει ένα επικίνδυνο κενό εφαρμογής.