Με ένα ερωτηματολόγιο του Ιουλίου 2023 επανέρχεται η διοίκηση Τομπούλογλου στο θέμα του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) – Πλήθος ερωτημάτων – Έλλειμμα ουσιαστικής διαβούλευσης

51

 

 

 

 

Με έκπληξη είδαμε στην επίσημη σελίδα του facebook του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας Ν. Χαλκηδόνας να γίνεται σήμερα 7/4/2024 ανάρτηση ερωτηματολογίου για την συλλογή πληροφοριών και στοιχείων  για τη σύνταξη  Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.), το οποίο είχε κυκλοφορήσει και πάλι σχεδόν ένα χρόνο  πριν!!!

Αυτό είναι παράξενο όχι διότι επαναδημοσιεύεται 11 μήνες μετά αλλά διότι αφορά προκαταρκτική διαδικασία  έργου, για το οποίο ο δήμος υπέγραψε, με απευθείας ανάθεση, σύμβαση την 19 Δεκεμβρίου 2022 διάρκειας 16 μηνών, δηλαδή η σύμβαση λήγει 19 Απριλίου 2024 και ο δήμος καλεί τους πολίτες να συμπληρώσουν ΤΩΡΑ ερωτηματολόγιο.

Ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά την πόλη και πρωτίστως τους κατοίκους φαίνεται να αντιμετωπίζεται χωρίς τη δέουσα προσοχή  και κυρίως την ανυπαρξία διαβούλευσης, όχι για τον τύπο αλλά για την ουσία. Υπάρχει έλλειμμα  καθολικής ενημέρωσης των κατοίκων για έργα με ορίζοντα 15ετίας, τα οποία ενδεχομένως περιλαμβάνουν μονοδρομήσεις, πεζοδρομήσεις, νέες συγκοινωνιακές γραμμές, περιορισμό διαμπερούς κυκλοφορίας, αυστηρές ώρες τροφοδοσίας καταστημάτων και επιχειρήσεων, χώρους και συστήματα στάθμευσης, περιορισμούς στη στάθμευση και την ταχύτητα κίνησης αυτοκινήτων με διαπλάτυνση πεζοδρομίων, επιστροφή κοινόχρηστων χώρων στους πεζούς και τα ποδήλατα από τα τραπεζοκαθίσματα, περιοχές ασφαλούς κίνησης γύρω απο τις σχολικές μονάδες, λειτουργία δημοτικής συγκοινωνίας κ.α.

Ο δήμαρχος Γιάννης Βούρος με την απόφαση του 349/8.8.2023, οκτώ μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης,  συγκρότησε ομάδα εργασίας για την προετοιμασία, το σχεδιασμό και την υλοποίηση του ΣΒΑΚ του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας-Νέας Χαλκηδόνας, στην οποία μετείχαν υπηρεσιακοί παράγοντες και συνέρχονται με ευθύνη της προϊσταμένης της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Στην ιστοσελίδα του δήμου την 12η Δεκεμβρίου 2023 γίνεται γνωστοποίηση για δημόσια διαβούλευση αναφορικά με το ΣΒΑΚ όπου, μεταξύ άλλων,  αναγράφει: “Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος διεξάγει μια σειρά από διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς και τους κατοίκους του Δήμου. Στην παρούσα φάση, την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2023 και ώρα 10:30 θα διεξαχθεί  η 1η διαβούλευση του ΣΒΑΚ στο Δημαρχείο Νέας Χαλκηδόνας  επί της οδού Αχαρνών 464 στη Νέα Χαλκηδόνα, η οποία έχει ως στόχο …”

Στο link όμως της ανάρτησης για να δει κάποιος την πρόσκληση διαπιστώνει ότι ως χώρο διενέργειας της διαβούλευσης είναι το ΠΠΙΕΔ!!!

Ερωτήματα

  • Ποιο είναι το όραμα του σχεδίου για την περιοχή του Δήμου; Πως συνδέεται με τις γύρω περιοχές αλλά και άλλες σχετικές με το θέμα  μελέτες; Διατυπώθηκαν εναλλακτικά σενάρια, πώς αξιολογήθηκαν;
  • Είχε συνταχθεί και παραληφθεί ΣΒΑΚ με βάση τις διατάξεις του Ν. 4599/2019 που καταργήθηκε; Αν ναι, τηρήθηκαν οι υποχρεώσεις  μεταβατικών διατάξεων;
  • Άραγε έγινε η 1η διαβούλευση του Δεκεμβρίου 2023; Ποιοι μετείχαν; Κρατήθηκαν Πρακτικά; Διατυπώθηκαν προτάσεις, πως αξιολογήθηκαν από τη νέα διοίκηση;
  • Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο όταν τελειώνει σε λίγες μέρες η διάρκεια της σύμβασης; Τηρήθηκαν οι τμηματικές παραδόσεις που προβλέπει το έργο;
  • Για πιο λόγο επανέρχεται η δημοτική αρχή με το ερωτηματολόγιο; Δεν κρίθηκαν αρκετά ενδεχομένως τα συλλεγμένα ήδη στοιχεία;
  • Συνεδρίασε η ομάδα εργασίας και πότε; Κρατήθηκαν πρακτικά;
  • Θα γίνει η 2η διαβούλευση για το ΣΒΑΚ, την οποία προανήγγειλε ο δήμαρχος  στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο για τις 10 Απριλίου, χωρίς να έχει εκδοθεί πρόσκληση και να μοιραστεί σχετική εισήγηση;
  • Συμφωνεί η νέα διοίκηση με όσα σχεδιάστηκαν για ένα χρόνο (2023) από την προηγούμενη; Τι ακριβώς έκανε τους πρώτους τρεις μήνες για το θέμα του ΣΒΑΚ;

Λίγα σχετικά με το ΣΒΑΚ

Με τον νόμο 4599/4-3-2019 θεσπίζεται πλαίσιο κατάρτισης Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) που  “είναι το στρατηγικό σχέδιο που καταρτίζεται με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις αστικές περιοχές και τα περίχωρά τους και την ικανοποίηση των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά αγαθών στις περιοχές αυτές. Το ΣΒΑΚ στηρίζεται στις υφιστάμενες πρακτικές πολεοδομικού και κυκλοφοριακού σχεδιασμού, στα εγκεκριμένα πολεοδομικά σχέδια όλων των βαθμίδων…”

Με τον νόμο 4784/16-3-2021 τροποποιείτε το πλαίσιο κατάρτισης Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) και καθορίζονται διαδικασίες εκπόνησης, εξέτασης, χαρακτηρισμού, παρακολούθησης και εποπτείας των Σ.Β.Α.Κ. με στόχο την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.

“Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α’ βαθμού με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριάντα χιλιάδων
(30.000) κατοίκων, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη γενική απογραφή πληθυσμού, οι ΟΤΑ α’ βαθμού, ανεξαρτήτως πληθυσμού κατοίκων εφόσον εμπίπτουν στις περιοχές αρμοδιότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ)…

«Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.)»,το στρατηγικό σχέδιο κινητικότητας που καταρτίζεται με σκοπό την κάλυψη των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά αγαθών στον αστικό και περιαστικό ιστό προς διασφάλιση καλύτερης ποιότητας ζωής. Το Σ.Β.Α.Κ. στηρίζεται σε υφιστάμενες πρακτικές σχεδιασμού λαμβάνοντας υπόψη αρχές ενσωμάτωσης επιμέρους τομεακών πολιτικών, συμμετοχικότητας και αξιολόγησης.”

………………..//…………..