Κώστας Ευαγγελινός: Πως και γιατί ξεκίνησε το αντιπλημμυρικό έργο της οδού Σκρα

375

Ο Δήμαρχος κ. Γ. Τομπούλογλου και  στελέχη της σημερινής διοίκησης του Δήμου ισχυρίζονται ότι αυτοί με τις ενέργειές τους ξεμπλόκαραν το αντιπλημμυρικό έργο της οδού Σκρα και ότι χωρίς αυτούς το έργο δεν θα ξεκίναγε.  Αν θέλει κάποιος να αναζητήσει την αλήθεια αρκεί να ακολουθήσει την πορεία του χρήματος και όλα θα είναι απλά και κατανοητά.

Υπάρχουν ορισμένες ημερομηνίες σταθμός για το αναγκαίο αντιπλημμυρικό  έργο  της κατασκευής του συλλεκτήρα αγωγού Σ7, που ξεκινά από την οδό Σκρα και καταλήγει στον Κηφισό.

Η δημοτική διοίκηση όπως και η δημόσια διοίκηση διέπονται  από την αρχή της συνέχειας έτσι μπορούμε να πούμε ότι με πολύ κόπο και χρόνο φτάσαμε στις 14/5/21 να υπογραφεί η σύμβαση, μετά  από 15 μήνες στις 23/8/22 να διακόπτονται οι εργασίες, στις 22/11/2023 να υπογράφεται συμπληρωματική σύμβαση και στις 24/11/2023 να αίρεται η διακοπή των εργασιών και να αρχίζει το έργο με πρώτη ενέργεια την κοπή των δέντρων στην οδό Πίνδου και μεταφορά δικτύων ΟΚΩ στην οδό Τρωάδος.

Αναφέρουμε ορισμένες σημαντικές ημερομηνίες για την ιστορία αλλά και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων…

  • Στις 22/08/2008 εγκρίθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ η συνταχθείσα από το Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας Ν. Χαλκηδόνας μελέτη με τίτλο «ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΗΜΟΥ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ – ΕΡΓΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΣΥΛΛΕΚΤΗΡΑ Σ7»
  • Στις 8/2/2019 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός του έργου σύμφωνα με τις μελέτες που είχε αναθέσει ο Δήμος και είχαν εγκριθεί με την απόφαση 132/2017 του Δημοτικού Συμβουλίου προϋπολογισμού 3.850.000 πλέον ΦΠΑ 24%
  • Με την Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής 2164/2020, εγκρίθηκε η κατακύρωση της σύμβασης στην «ΕΡΓΟΡΟΗ ΑΤΕ», με ποσοστό μέσης έκπτωσης προσφοράς  39,75% και Σύνολο Δαπάνης του Έργου κατά την προσφορά 2.379.308,04€ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) ή 2.950.341,97 € (με Φ.Π.Α.).
  • Στις 14/05/2021 υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής του ως άνω έργου μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και της εργοληπτικής επιχείρησης ΕΡΓΟΡΟΗ ΑΤΕ με προθεσμία αποπεράτωσης του έργου τους 18 (δεκαοκτώ) μήνες ήτοι έως τις 14/11/2021.
  • Στις 23/8/2022 γίνεται δεκτή η διακοπή εργασιών λόγω προβλημάτων.
  • Στις 29/09/2022 δόθηκε εντολή στον ανάδοχο για σύνταξη τροποποίησης της μελέτης του έργου και συγκεκριμένα για τη σύνταξη υδραυλικής, στατικής και γεωτεχνικής μελέτης, προκειμένου με ανάλογες προσαρμογές να αντιμετωπιστούν τα τεχνικά προβλήματα που είχαν ανακύψει όλο το προηγούμενο διάστημα.
  • Στις 13/12/2022 με Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής εγκρίθηκε παράταση της προθεσμίας περαίωσης του έργου κατά δέκα οκτώ (18) μήνες, ήτοι μέχρι την 29/05/2024.
  • Στις 11/7/2023 η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Αττικής εγκρίνει την τροποποίηση της μελέτης και του 1ου ΑΠΕ του έργου συνολικής αναθεώρησης 4.394.420,71 ευρώ (με αναθεώρηση και Φ,Π.Α.).
  • Στις 11/9/2023 το Ελεγκτικό Συνέδριο μετά τον προσυμβατικό έλεγχο έκρινε ότι μπορεί να υπογραφεί η συμπληρωματική σύμβαση , ύψους 1.448.602,09 € (με Φ.Π.Α.)
  • Στις 22/11/2023 υπεγράφη η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών του έργου συνολικής δαπάνης 1.448.602,09 € (με Φ.Π.Α.)
  • Στις 24/11/2023 αποφασίζεται η άρση της διακοπής των εργασιών που είχε αποφασιστεί στις 23/8/2022.

Όλα λοιπόν ξεμπλόκαραν μετά την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης τον Νοέμβριο του 2023, η οποία προσέθεσε  αμοιβή του εργολάβου το σημαντικό ποσό των 1.448.602 ευρώ, που συμπτωματικά είναι το 49% της αρχικής σύμβασης όταν το ανώτατο όριο συμπληρωματικής σύμβασης ανέρχεται στο 50%!

Το τι συνέβη στους 57 μήνες, δηλαδή το διάστημα από την διενέργεια του διαγωνισμού 8/2/2019 μέχρι την έναρξη των εργασιών στις 24/11/2023, για να καθυστερήσει τόσο πολύ το έργο μπορεί να στοιχειοθετηθεί πάνω σε τρεις  παράγοντες τα τεχνικά ζητήματα, την ολιγωρία  της Περιφέρειας και του Δήμου και την έλλειψη πιστώσεων στα ετήσια τεχνικά προγράμματα της Περιφέρειας Αττικής.

Πέρα από το χάσμα μεταξύ των ετών  2008 και 2019, κάτι σαν μεσαίωνας για το έργου, έχουμε και μια 6ετή καθυστέρηση της διοίκησης Πατούλη στενός συνεργάτης του οποίου ήταν ο σημερινός δήμαρχος της πόλης κ. Γιάννης Τομπούλογλου. Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε τι έκανε για το έργο όλα αυτά τα χρόνια.

Απλά γνώριζαν για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης το Νοέμβριο 2023 και υπόσχονταν το τελευταίο διάστημα ότι με δικές τους ενέργειες άμεσα θα ξεκινήσει  το έργο. Τα πραγματικά γεγονότα όμως τους διαψεύδουν.

Κώστας Ευαγγελινός

Οικονομολόγος

συντ. Ορκωτός Ελεγκτής

ΥΓ: Για όσους ενδιαφέρονται περισσότερο παραθέτουμε την ανάλυση της συνολικής σύμβασης του έργου.