Φαίνεται να ξεκινά με μετατοπίσεις δικτύων το αντιπλημμυρικό της οδού Σκρά. Κοπή δέντρων εμφανίζεται ως δωρεά!

271
Με μπλε γραμμή είναι ο υπάρχων αγωγός και με κόκκινη ο νέος. Με μαύρο χρώμα στην οδό Σκρα και κάτω από την Εθνική Οδό και την οδό Πίνδου είναι τα τμήματα που θα εκτελεστούν με μετροπόντικα. Με πράσινο χρώμα είναι η λεκάνη απορροής.

Ένα σημαντικό έργο της πόλης που χρονίζει εδώ και δεκαετίες φαίνεται να μπαίνει στην τελική ευθεία για την έναρξη των εργασιών μετά από παλινωδίες κυρίως για τεχνικά ζητήματα. Το έργο αφορά την κατασκευή νέου συλλεκτήρα αγωγού Σ7 για την αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων που συμβαίνουν στην οδό Σκρα (παραπλεύρως του νέου Σκλαβενίτη).

Ένα μικρό εργοτάξιο εγκαταστάθηκε και άρχισε να εκτελεί εργασίες μετατόπισης δικτύου ΔΕΗ στην συμβολή των οδών Θεσσαλονίκης και Τρωάδος για την διέλευση του Σ7 και την κατασκευή φρεατίου.

Σημειώνεται ότι η σχετική σύμβαση υπεγράφη την 14/5/2021 και είχε διάρκεια 18 μήνες δηλαδή μέχρι τέλος του 2022 με εργολήπτρια την εταιρεία ΕΡΓΟΡΟΗ ΑΤΕ συμβατικού αντικειμένου 2.950.341,97 € (με ΦΠΑ) πολιτικές προτεραιότητες και τεχνικά εμπόδια μεταφορές δικτύων, καθυστέρησαν την έναρξη εργασιών. Ας ελπίσουμε ότι οι εργασίες θα ολοκληρωθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Η διακοπή της κυκλοφορίας τόσο στη Θεσσαλονίκης όσο και στην Τρωάδος δημιουργεί προβλήματα στους διερχόμενους τα οποία είναι γίνονται μεγαλύτερα από την ελλειπή μέχρι στιγμής σήμανση παρακάμψεων.

Μια μικρή ιστορία σύγχρονης διοίκησης … με χρώμα παρελθόντος

Για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου απαιτούνται διάφορες αποφάσεις αρμοδίων οργάνων και υπηρεσιών. Έτσι είχαμε πρόσφατα  το φαινόμενο αίτημα για δωρεά κλαδέματος δέντρων να γίνεται αποδεκτό  ως κοπή δέντρων.

Στο κίτρινο πλαίσιο η περιοχή επέμβασης για την κοπή των δέντρων για  υποστήριξη της υπόγειας διάνοιξης κάτωθεν της Εθνικής Οδού.

Που έγινε αυτό; Στην Δημοτική Επιτροπή  του Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας Ν. Χαλκηδόνας συνέβη, η οποία ενέκρινε την δωρεά κοπής δέντρων. Εμμέσως δηλαδή εγκρίθηκε, για τις ανάγκες του έργου, κοπή δέντρων χωρίς να προσδιορίζεται στην απόφαση ο αριθμός αλλά ούτε να γίνεται αναφορά αν εξετάσθηκαν εναλλακτικές λύσεις.  

Συγκεκριμένα:

  • την Πέμπτη 22/2 στις 15.21 το Ιδιαίτερο Γραφείο του δημάρχου (sic) ζητά από την εταιρεία ΓΕΟΦΩΣ ΑΤΕΒΕ δωρεά για το κλάδεμα των δέντρων.
  • αυθημερόν δηλαδή 22/2 η εταιρεία  απαντά με επιστολή ότι αποδέχεται το αίτημα για δωρεά μόνο που το κλάδεμα βαφτίζεται “Κοπή δέντρων σε αλσύλλιο παρά της οδού Πίνδου” στα πλαίσια του έργου “Ενίσχυσης συλλεκτήρα Σ7” (έλαβε δε ΑΠ 5287/22.2.24)
  • η εταιρεία μάλιστα στο έγγραφο αποδοχής του αιτήματος για δωρεά, επικαλείται και την “Έγκριση Εργασιών δόμησης Μικρής Κλίμακας” (κοπή δέντρων σε κοινόχρηστο χώρο) την οποία εξέδωσε ο Δήμος Αθηναίων! την 15/2/24 αναφέροντας ως κύριο του έργου την εταιρεία ΕΡΓΟΡΟΗ ΑΤΕ που είναι και η ανάδοχος εταιρεία του έργου.
  • έτσι λοιπόν μια εργασία  που λογικά είναι υποχρέωση του αναδόχου, μεσολαβούντος του δήμου, προσφέρεται από τρίτον ως δωρεά την οποία και αποδέχεται ο Δήμος!εγκρίνοντας έτσι μεταχρονολογημένα μια διαδικασία η οποία έπρεπε να προηγηθεί της έγκρισης των εργασιών Μικρής Κλίμακας.

 

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία η διαδικασία γενικά έχει ως εξής:

Για την κοπή δένδρων σε κοινόχρηστο χώρο πόλης  απαιτείται έκδοση Έγκρισης Εργασιών Μικρής Κλίμακας από την οικεία Υπηρεσία Δόμησης (στην περίπτωσή μας δεν εκδόθηκε από την υπηρεσία της περιοχής), μετά από αίτηση της αρμόδιας υπηρεσίας του οικείου Δήμου (δεν προκύπτει με σαφήνεια αν το αίτημα το υπέβαλε ο δήμος ΝΦΝΧ) και σχετική Απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Δήμου (στην περίπτωσή μας δεν προϋπήρχε απόφαση κοπής αλλά αυτό φαίνεται να υλοποιείται μεταχρονολογημένα 8 μέρες μετά ως αποδοχή δωρεάς!!!).

Παρά τα ερωτηματικά, πού αφήνουν η αλληλουχία της διαδικασίας αποδοχής της δωρεάς και η διαδικασία έκδοσης Έγκρισης Εργασιών Μικρής Κλίμακας, ένα μεγάλο αναγκαίο έργο για την πόλη με ανοικτά ορύγματα, υπόγειες εκσκαφές, μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας κ.α.  φαίνεται να ξεκινά και ελπίζουμε να μην χρονίσει.

Πλημμύρισε το parking του Σκλαβενίτη! -Σοβαρές ευθύνες Βούρου και Πατούλη για το αντιπλημμυρρικό έργο στην οδό Σκρα