Στο τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό, στην οποία περιλαμβάνεται και σταθμός στη Νέα Φιλαδέλφεια με σύνδεση με τη γραμμή 1 στα Πευκάκια.
Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε
- Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
- Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
- Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
- Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
- Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Βάσει του χρονοδιαγράμματος, ολόκληρη η γραμμή 4, που θα έχει ένα συμβατικό τίμημα περίπου 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ συν ΦΠΑ και υλοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, αναμένεται να έχει παραδοθεί έως το έτος 2029 και θα αποτελέσει μια ακόμη ανάσα για την Αθήνα, καθώς θα εξυπηρετεί πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου.
Το τμήμα που αφορά τη Νέα Φιλαδέλφεια είναι η επέκταση από άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι Πετρούπολη (τμήμα Δ), ενώ αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται το τμήμα Α με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2029. Το δημοτικό συμβούλιο της Μεταμόρφωσης με απόφασή του έχει ζητήσει η επέκταση στο τμήμα Ε να φτάσει μέχρι την πλατεία της Μεταμόρφωσης, μετά στο σταθμό στη Λυκόβρυση.
Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση του έργου της Γραμμής 4 προς τις βορειοδυτικές συνοικίες του Λεκανοπεδίου, από τον Σταθμό Άλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη, περιλαμβάνει 6 νέους σταθμούς που θα εξυπηρετήσουν περιοχές της Ν. Ιωνίας, της Ν. Φιλαδέλφειας, των Αγ. Αναργύρων, του Ιλίου και της Πετρούπολης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 600 εκατομμύρια ευρώ.
Η επέκταση από το Άλσος Βεΐκου θα πηγαίνει προς τα Πευκάκια και θα καταλήγει στην Πετρούπολη. Οι έξι σταθμοί της επέκτασης είναι: Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιλαδέλφεια, Πάρκο Τρίτση, Ιλιον και Πετρούπολη. Για το έργο αυτό τον Ιούνιο του 2019 είχαν προκηρυχθεί οι τοπογραφικές έρευνες.
Ο σταθμός στη Νέα Φιλαδέλφεια έχει σχεδιαστεί να εξυπηρετεί και την προσέλευση φιλάθλων στο γήπεδο της ΑΕΚ, γενικά θα συμβάλλει και στην μείωση του καθημερινού κυκλοφοριακού φόρτου που δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας στην πόλη, αυτό δεν πρόκειται να γίνει άμεσα μια που δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης του έργου και έναρξης εργασιών. Στην περίπτωση δε που πρώτα θα αναμένεται η ολοκλήρωση της γραμμής μέχρι το άλσος Βεΐκου και στη συνέχεια να αρχίσει η επέκταση μέχρι την Πετρούπολη μάλλον προς το τέλος της δεκαετίας του 2030 στην καλύτερη εκδοχή θα έρθει το μετρό στη Ν. Φιλαδέλφεια.
Αν ληφθεί υπόψη ότι η Αττικό Μετρό σχεδιάζει και υλοποιεί επεκτάσεις και στις άλλες γραμμές, όχι μόνο την 4, εύλογο θα είναι το ερώτημα πόσα χρόνια θα πάρει να ολοκληρωθεί ο συνολικός προγραμματισμός με τον παράγοντα χρηματοδότηση να αποτελεί τον γόρδιο δεσμό. Τέτοια μακροχρόνια έργα που σχεδιάζονται, χρηματοδοτούνται και εκτελούνται από διαφορετικές κυβερνήσεις και διοικήσεις συχνά υπόκεινται σε αλλαγές, που επιμηκύνουν υποχρεωτικά τον χρόνο ολοκλήρωσης.