ΟΥΡΑΓΟΣ Ο ΔΗΜΟΣ ΣΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Ουραγός κατατάσσεται ο Δήμος Ν Φιλαδέλφειας Ν. Χαλκηδόνας στις ψηφιακές υπηρεσίες σε μελέτη του Παρατηρητηρίου Περιφερειακών Πολιτικών που δημοσιεύθηκε πρόσφατα. Η μελέτη είχε αντικείμενο την ψηφιακή διακυβέρνηση της αυτοδιοίκησης και των διαδικτυακών τόπων των (websites).
Η μελέτη υλοποιήθηκε μέσω έρευνας στο διαδίκτυο, με χρήση ειδικού μοντέλου ανάλυσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, σε 332 διαδικτυακούς τόπους που αποτελούν το κύριο σημείο διασύνδεσης των δήμων με το κοινό τους, πολίτες και επιχειρήσεις.
Για τις ανάγκες της έρευνας οι 332 Δήμοι κατηγοριοποιήθηκαν σύμφωνα με το Πρόγραμμα Κλεισθένης σε έξι πληθυσμιακές κατηγορίες , ο Δήμος Ν Φιλαδέλφειας Ν. Χαλκηδόνας κατατάχθηκε στην κατηγορία των Μητροπολιτικών Κέντρων στην οποία συμπεριελήφθησαν 47 δήμοι.
Η έρευνα και η μελέτη των διαδικτυακών τόπων των 332 Δήμων της Ελλάδας με σκοπό την απεικόνιση της υφιστάμενης κατάστασης των δήμων ως προς την ψηφιοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών κατέγραψε 552 ! διαφορετικές παρεχόμενες υπηρεσίες, εκ των οποίων 15 παρέχονται τουλάχιστον σε 100 διαφορετικούς δήμους.
Για την αξιολόγηση και ταξινόμηση των υπηρεσιών που παρέχονται προς πολίτες και επιχειρήσεις ορίζοντα έξι Επίπεδα Ψηφιοποίησης Υπηρεσιών (Service Automation Levels), τα οποία είναι παράλληλα με το βαθμό μηχανογράφησης της εκάστοτε υπηρεσίας (από πλήρως χειρόγραφη σε πλήρως μηχανογραφημένη).
Επίπεδο 0: Καμμιά παρουσία ή αναφορά στο διαδίκτυο
Επίπεδο 1: Υπηρεσίες πληροφόρησης
Επίπεδο 2: Παροχή πληροφοριακού υλικού και εγγράφων
Επίπεδο 3: Υποβολή αίτησης ψηφιακά με επισυναπτόμενα έγγραφα
Επίπεδο 4: Το σύνολο της υπηρεσία παρέχεται μέσω ψηφιακού μέσου και
Επίπεδο 5: Η υπηρεσία παρέχεται μόνο ψηφιακά, συχνά χωρίς να προηγείται η αίτησή του
Στο διάγραμμα παρουσιάζονται αναλυτικά οι προσφερόμενες υπηρεσίες ανά κατηγορία δήμου. Είναι σαφές ότι οι κατηγορίες με μεγαλύτερους πληθυσμιακά δήμους επιτυγχάνουν καλύτερες επιδόσεις. Ο δήμος της Αθήνας είναι πρώτος με πάνω από 100 ψηφιοποιημένες υπηρεσίες.
Η θέση που κατέχει ο Δήμος Ν. Φιλαδέλφειας Ν. Χαλκδηδόνας ανάμεσα στους 47 δήμους μητροπολιτικών περιοχών Αθήνας και Θεσσαλονίκης είναι μόλις η 37η αποτυπώνοντας έτσι την αποτυχία των διοικήσεων του Δήμου να εκσυγχρονίσουν και να ψηφιοποιήσουν τις υπηρεσίες που παρέχουν στους πολίτες, σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής.
Συγκεκριμένα ο Δήμος εμφανίζεται ότι παρέχει μόνο 40 ψηφιοποιημένες υπηρεσίες στις διάφορες κατηγορίες με μόνο 2 στις υψηλές κατηγορίες 4/5, στην κατηγορία 3 εμφανίζεται να παρέχει 21 υπηρεσίες ενώ στην κατηγορία 2 εμφανίζεται ότι παρέχει πληροφοριακό υλικό σε 17 υπηρεσίες.
Πηγή: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ